Soğan Yeşerince +

    Yemek yapmak her ne kadar benim için külfet olsa da evde bulunması gereken yemek malzemelerinden biri soğandır. Ama soğanın doğası gereği nemli ortam ya da nemi alabileceği başka bir sebzenin yanına koyarsanız hemen filizlenme aşamasına girer. Bu yüzden genelde tek başına sebze sepetine konur. Yinede doğanın önüne geçilmesi zor. Zamanı gelen bitki ya çürür ya da yeniden filizlenir.
    Ben kendi balkonumda bir kaç saksı bulundururum hep. Çiçek ya da sebze ekmek için. Sepet içinde yeşeren soğan saksıya alınır hemen. Fakat saksıda yer kalmamışsa ya da sizin öyle bir ortamınız yok ise...
    İşte Tembelin Pratiği burada devreye giriyor. Soğanın yeşil kısmı kesilme zamanı gelene kadar bir bardak içinde sadece su ile büyütebilirsiniz.Tabi kimse benim kullandığım bardak  türünü kullanmak zorunda değil. Ben evde hiç kullanılmayan cam bardak tercih ettim. Suyu renklendikçe değiştirirseniz dekorasyon niyetine bile kullanılabilinir. Su değişmezse koku kapar haberiniz olsun.       Cam bardağı köklerinin büyüme oranını görebilmek için dekor amaçlı seçtim. Direkt ışık almayacak bir yerde muhafaza edebilirsiniz. Çünkü büyük ihtimal büyüme ve çürüme oranı toprakta olduğundan hızlı olacaktır.
    Nitekim bir iki soğan yeşerdi diye saksı ve toprakla uğraşmak istemeyenler için uygun bir yöntem.
    Konunu devamı(04.03.2017)
    Kimsecikler soğanlara ne oldu diye sormayınca bende deneyimin devamı olarak ek yapıyım dedim.
    Ne mi öğrendim? Eğer dikkat etmezsen bir soğanın nasıl su içinde çürüdüğü ve koku yaydığını ve dikkatli olursan nasıl serpilip boy attığını.
    Bütün bunları ev için ilkokul çocukları misali deney yapma amacıyla değilde, içler acısı ama pazarda yeşil soğanın kilo ile satıldığı ve epey pahalı olduğu bir yerde yaşadığımdan.

    Nihayetinde kökleri hariç gövdeye su değmezse soğan bunu gibi oluyor. Soğanın yapısı bardağın ağız tarafını tamamen kaplamıyor. Bu sayede suyun bulunduğu yer de hava alıyor. Almazsa küflenip, çürüyor haberiniz olsun. Bu soğancığım bir serpildi bir serpildi deymeyin keyfime ^.^
   Ufak bir iple gevşek şekilde bağlamamın sebebi uzadıkça etrafa yayılmaları. Kırılıp çürüme aşamasına girebiliyorlar. 
     Balkon da yetiştirdiklerimede aynısını yapmıştım ama üzerimizden bir fırtına geçince ip falan dinlemedi ve uzun olanlar kırıldılar. 
    Ben bitki ya da çekirdekten ağaç yetiştirmeyi seven biriyim. Ama maalesef  bu kadar soğanı ne yapacağımı bilmiyorum doğrusu. Komşulara dağıtırım artık.

2 yorum:

Bilgi

*Burada ki yazıların hepsi (konuk bloggerlar hariç) bana yani blog yöneticisine hatcepsut (Fulya Erdoğan) aittir. Hikayeler başka bir yerde kullanılamaz.
*Yorumların sorumluluğu yorumcunun kendine aittir.
*Güncellenen konuların başlıklarının yanına + işareti konulmuştur.
*Fotoğraf ve resimlerin üzerinde @hatcepsut olanlar, kendi çekimlerim ve tasarımlarım olur.

Bana Ulaşmak İsteyenler

Ad

E-posta *

Mesaj *

Copyright © 2013 Arada Saçmalamak Lazım ^.^ Download Blogger Templates