Termos`da ki Sıcak Su

    Eğer benim gibi iki kişilik bir evde yaşıyor ve sık sık tek kalıyorsanız, her ev işini kendiniz yapmak zorundasınızdır. Benim için çok can sıkıcı bir durum. Yemek yapmayı oldum olası sevmem, kek yapmayı severim ama yemeyi pek değil. Yani gıcık bir ev kuşuyum.
    Yinede oturup gündelik işlerin nasıl daha eğlenceli ve çabuk bir hale sokabileceğimi sık sık düşünürüm. Basit şeylerin büyük etkiler bırakabilmesi inanılmaz geliyor bazen.
    Evinizde bir Termos`unuz var ise ve sadece dışarı çıkıp piknik yapmak için kullanıyorsanız bundan  vazgeçin derim. Sağlam bir termosun size sunduğu gündelik faydaları deneyimleyince daha sık kullanacağınız dan eminim.
    Örneğin; sabah demlenen çay uzun süre sıcak kalsın diye sürekli ocakta bırakılır. Normal çaydanlık yerine çaycı kullananlar bile alttaki su haznesi sürekli kaynar halde kalır.
    Ben çok sıcak yada soğuk içecek içebilen biri değilim. Bu yüzden çay demlendikten sonra sıcak suyu termosa koyuyorum. Kahvaltım boyunca ve sonrasında da su termosta kaynamanın bir iki tık altı ısıda oluyor. Çay bölümünün de sıcak kalmasını isteyenler ikisini karıştırıp da termosta muhafaza edebilir ama ben bayatlama hızı yüzünden sadece sıcak su koyuyorum. 
    Kahvaltı sonrası keyif çayımdan sonra geçen zamanda tek kişinin yıkayacağı bulaşık için makinede bir hafta bekleteceğime termosta kalan sıcak suyu kullanarak elde yıkıyorum. Böylece tekrar su ısıtmaya gerek kalmıyor.
    Her su ısıtmaya ihtiyaç duyduğunuzda biraz fazladan ısıtıp termos içine koyarsanız, kahve falan yapımında el altında sıcak su bulunmuş olur. Böylece hem tüpten hem de elektrikten tasarruf etmiş olursunuz.
Termos içinde kalan ısısı geçmiş suyu da ütü suyu olarak kullanılabilinir. Ne de olsa kaynatılmış ve soğumuş su. Ben genelde su kalırsa bir kapta biriktiriyorum sebze, meyve yıkamada kullanıyorum. Her artan suyu dökersek yazık olur kanımca.         Termosta yer yoksa artan kaynar suyu mutfak yada banyo lavabosuna dökebilirsiniz. Kalıplaşmış yağı ve birikintiyi bir nebze yumuşatıp çözer.
    Yinede başta belirttiğim gibi tek ya da en fazla iki kişilik ev ahalisi için geçerli bu durum. Malum termosların kapasitesi belli.
    Termos içi temizliği ve termos kullanımı için ayrıntılı bilgi araştırdım buldum;

http://www.onikibilgi.com/termos-temizligi-nasil-yapilir/

2 yorum:

  1. Ssst ilk takipcinim beni unutma��hayirli olsun blogun❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok Teşekkürler. Unutmam tabi bende senin bloğunun okuyucusuyum artık ^.^

      Sil

Bilgi

*Burada ki yazıların hepsi (konuk bloggerlar hariç) bana yani blog yöneticisine hatcepsut (Fulya Erdoğan) aittir. Hikayeler başka bir yerde kullanılamaz.
*Yorumların sorumluluğu yorumcunun kendine aittir.
*Güncellenen konuların başlıklarının yanına + işareti konulmuştur.
*Fotoğraf ve resimlerin üzerinde @hatcepsut olanlar, kendi çekimlerim ve tasarımlarım olur.

Bana Ulaşmak İsteyenler

Ad

E-posta *

Mesaj *

Copyright © 2013 Arada Saçmalamak Lazım ^.^ Download Blogger Templates