Gene Ne Yaptım Ben o.O

 
 
    Bu Pilav yine amacını aştı. Başıma sık sık gelen yemek yapma kazalarımdan biri. Aç karna yemek yapılmaması gerekiyormuş onu öğrendim. 
    An itibariyle açım ve lay lay lom şeklinde yaptığım bu karışımı yemek için soğumasını beklemekteyim. Ben yaptım, ben yiyeceğim elbet. Kaç gün sürecek bitmesi bilemem ama hepsi bitecek. Yemek atma taraftarı değilimdir. Ama istisnalar da kaideyi bozmaz. Anladınız siz beni ^.^
    Bir süredir bakliyat ve sebze tüketmediğimi fark ettim. Hazır pilav yapıyorken kat içine mercimeği, bezelyeyi, mısırı dedim. Pilavım genel olarak bulamaç olur. Tüketmesi daha kolay. Bu sayede bu yaşta dişlerim hala kendime ait ^.^
    Bu mevsimde içine konulacak bu kadar şeyi nereden buldun diyenler akıllarına konserve getirmişlerdir sanırım. Nıcık. Bunlar mevsiminde toplanıp buzlukta dondurulan sebzeler. Besin değerlerini ne kadar saklar tartışmaya açık bir durum ama elimin altında her sezondan bir şeyler olması güzel oluyor.
    Buzlukda daha neler mi saklı? Taze fasulye, haşlanmış nohut, haşlanmış kuru fasulye, ev yapımı köfte, ekmek, limon kabuğu rendesi, sıkılmış limon suyu, mısır, ev yapımı mantı, haşlanan tavuktan fazla kalan tavuk suyu, bezelye ve bir haşlaması eksik kalmış sulu köftenin köfteleri.
    Şimdi, neden bu kadar çok şey var diyenler olabilir. Ben bir tembel olarak annemin endişeli bakışlarına şöyle cevap verdim. ´´İstersen buzluğu porsiyonluk yemeklerle doldur.`` O da doldurdu.
Açıkçası düdüklü tencere kullanmasını bile bilmeyen ve aslında tırsan ben nohut ve kuru fasulyeyi ekstraya yaptırdım. Yemeğini yapmak için değil, tavada kavurup kuru yemiş niyetine yemek için.
    Amaç bakliyatı, sebzeyi tüketmekse eğer, çiğ ya da sade hazırlanmış türde de tüketilebilinir benim mantığımda.

9 yorum:

  1. Market yerine sizin buzluga gelebilirmiyimmm 😃 hahaa alemsin ya bisi diimmi bende 3 hafta önce böyle bisey yaptim.nohut,misir,bezelye,domates falan kattim.Bence güzeldi ama her zamanki gibi hoc bisey yemeyen esim yemedi.Ve bana ögggg gelene kadar yedim haha 😃 afiet olsn sanada 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatta vermem bişeycik.Markete gitmemek için buzluğa 10 ekmek sığdırıyorum ben yaaa...Kendim yaptım çıkarım yok yicem ^.^ tadı fena değil kanımca hahahaaa!!

      Sil
  2. Biz yapinca güzel olmazmiii inadina yirik 😃 tamam sen ye o zaman kilo al hihhhh 😁😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben böyle harmanlayıp duruyorum ama kilo yapar mı harbiden bu? Kilomu sabit tutabilsem yeter benim için, yaz geliyo pikini giyecem :) :)

      Sil
    2. Harmanladiklarin değil de ana maddesi olan pirinc yapabilir hatta yapar haha 😃 aman dikkat et.Mayoya gecme sakin 😃

      Sil
  3. İştah uyandırıcı, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkese tavsiye edilir.Teşekkürler ^.^

      Sil
  4. Ben de yoğun çalışma ve kurs hayatıma kolaylık olsun diye buzluğu dolduruyorum. Benzer fikirde olanları görmek güzel. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pratik yaşamın getirdikleri bunlar. Ben tembellikten, siz yoğunluktan ^.^

      Sil

Bilgi

*Burada ki yazıların hepsi (konuk bloggerlar hariç) bana yani blog yöneticisine hatcepsut (Fulya Erdoğan) aittir. Hikayeler başka bir yerde kullanılamaz.
*Yorumların sorumluluğu yorumcunun kendine aittir.
*Güncellenen konuların başlıklarının yanına + işareti konulmuştur.
*Fotoğraf ve resimlerin üzerinde @hatcepsut olanlar, kendi çekimlerim ve tasarımlarım olur.

Newsletter Sign up

Bana Ulaşmak İsteyenler

Ad

E-posta *

Mesaj *

Copyright © 2013 Arada Saçmalamak Lazım ^.^ Download Blogger Templates