Kısa İsimsiz Hikayeler İki


  Geçen gece rüyamda Anneannemi gördüm. Uzun zaman önce vefat etmişti ve arada sırada kısa da olsa rüyalarıma girerdi. Bunlar iyi ya da kötü rüyalar olsa da yüzüne baktığımda nasıl hissettiğini anlardım. Olay bu ya! Rüyalara yön vermek kolay iş değildir. Bunu deneyenler bilir. Ama geçen gece Anneannemi rüyamda gördüğümde işler farklıydı.
    Her zaman ki gibi rüyamda bir konudan öteki konuya atlarken önümde beyaz bir kapı eşiği belirdi. Gölgelerin içinde bulunan ben  bu kapı eşiğinden gelen ışığa doğru yürümeye başladım. Aydınlık küçük bir mutfağa açılan bu eşikten geçmeden önce hemen iki adım önümde duran eski ahşap kare masada oturan Anneannemi gördüm. ´´Gene mutfak işleriyle uğraşıyor``diye geçti aklımdan.
    Eşikten içeri adımımı atınca, başını kaldırıp bana baktı. Yüzünde kocaman bir gülümseme ile ´´Hoş geldin`` der gibi. Buna karşılık elimden gelen içten gülümsemesine aynı şekilde karşılık vermekti.
    Anneannemin hemen önünde bir tas, taze fasulye benzeri bir sebze ayıklıyordu. 
    ´´Tipik Anneannem işte, her zaman yemek telaşında``dedim kendi kendime.
    Tereddüt etmeden hemen yanında ki sandalyeye oturdum. O an aklıma geldi. Anneannem uzun zaman önce vefat etmiş olmalıydı, eğer şimdi karşımda böyle sağlıklı duruyorsa o zaman bu bir Rüya olmalıydı.
    Bu tür farkındalık her insanda olur mu bilmem ama ben sık sık sorgulamak zorunda kalıyorum gördüklerim yüzünden.
    ´´Hazır anlamışken durumu bir kaç soru sorayım bari``dedim içimden.
    ~Anneanne, neden hep benim rüyalarıma giriyorsun? Annem seni çok özlüyor, onun rüyalarına girsene.
    Önündeki işi bir an bıraktı ve bana bakıp güldü. Sanki onun aklından geçenleri anlamış gibi kendi soruma kendim cevap verdim.
    ~Annem pek sık Rüya görmez ki!
    ~´´Evet.``dedi ´´Annen rüya görmüyor.``
    Gülüştük karşılıklı.
    ~Peki ne yapacaksın bundan sonra?
    Biraz iç geçirdi. ´´Şükran´ın rüyasına gireceğim``dedi.
    ~Şükran yengemin mi? Anladım. Valla iyisin, rüya rüya geziyorsun. Keyfin yerinde.
    Gülümseyerek masadan kalktı. Sebze tasını küçük mutfağın lavabosuna koydu. Sanki acelesi varmış gibi yerinde duramıyordu. Tekrar yerine oturunca dedim ki;
    ~O zaman anneme iletmemi istediğin bir not var mı? Ben uyanınca onu arar söylerim.
    Ellerini masanın üzerinde birleştirdi. Gözlerimin içine bakarak;
    ~´´İyi olduğumu bilsin yeter``dedi.
    Bana da iyi gözüküyordu. Son yıllarında çektiği fiziksel acıların hiç izi yoktu yüzünde.
    Sanki zamanımın dolduğunu biliyormuşum gibi ayağa kalktım. Ne bir sarılma, ne bir gözyaşı. Çünkü biliyordum onu tekrar görecektim.
    Hem uzun zaman önce ölmüş birine başka ne sorabilirdim ki!
    Geldiğim beyaz kapı eşiğine yöneldim. Aydınlık küçük mutfaktan, arkama bakmadan çıktım..
    Başka bir Rüya beni bekliyordu tam orada. Uyandığımda ise tek ve net hatırlayacağımın anneannem olacağını da biliyordum. Hep öyle olmaz mıydı zaten.
    

2 yorum:

  1. Rüyan beni etkiledi çünkü şükran yengenin kız kardeşinin kocası 3 4 gün önce vefat etmişti ben bu olayla bagdastirtim ve urperdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne desem ki Sema teyze.Bende numarası olan aile fertleriyle paylaştım linki.Belki bir haber vardır diye.

      Sil

Bilgi

*Burada ki yazıların hepsi (konuk bloggerlar hariç) bana yani blog yöneticisine hatcepsut (Fulya Erdoğan) aittir. Hikayeler başka bir yerde kullanılamaz.
*Yorumların sorumluluğu yorumcunun kendine aittir.
*Güncellenen konuların başlıklarının yanına + işareti konulmuştur.
*Fotoğraf ve resimlerin üzerinde @hatcepsut olanlar, kendi çekimlerim ve tasarımlarım olur.

Newsletter Sign up

Bana Ulaşmak İsteyenler

Ad

E-posta *

Mesaj *

Copyright © 2013 Arada Saçmalamak Lazım ^.^ Download Blogger Templates