Amaç Karadut Reçeliydi ^.^

 
   Dünden beri annem Site bahçesindeki Karadut ağaçlarından birinin yerlere kadar sarkan dallarından ve kimsenin toplamadan çürüyüp gideceklerinden bahsediyordu. Bizde bu gün karar verdik toplamaya. 
    Doğal olarak Karadut ağacının üzerindekilerin 10`da 1`ini bile toplama imkanımız yoktu. Yerler çoktan dökülenlerle doluydu. Kuşların didikleyip yarım bıraktıklarına sinekler üşüşmüştü. Doğal olarak kolay toplama yöntemi olan ´´ser altına çarşafı, salla dalları`` tarzında ki girişimimiz pek sonuç vermedi çünkü dalla dağınık, çarşaf küçüktü. Siz siz olun bu tarz renk veren ve rengi kolay çıkmayan meyveler için gözden çıkardığınız ve renkli bir çarşaf kullanın.
    Biz vaz geçtik sallamadan ve aldık ellerimize kaplarımızı, dallardan direkt toplamaya başladık ^.^ Sonuç iyi güzel de, hesapta olmayan elle toplama uğraşı eldivensiz olmuyormuş ^.^ Kına yakmadan hallice renklenen ellerimiz bir kaç yıkamada geçer umarım. Sizinde bildiğiniz renk veren ve zor çıkan meyve ve yemiş var ise yazıverin yorum kısmına ^.^
    Elbette mutlu mesut eve dönerken aklıma geldi terliklerin altlarını temizlemek. Malum onca Karadutun üzerine bastık, binada yeterince böcek var birde onları kapı komşumuz yapmayalım değil mi! 
    Dışarıdan toplanmış bir meyve bir çok şey barındırır. Görebildiklerimiz ve göremediklerimizle. Bu sebeple benim tavsiyem yıkama anında sirkeli suyla mutlaka böceklerden kurtulma yoluna gidilmesi. Dut türü meyveler yıkamaya pek gelmez. Çabuk bozulur ve dağılır fakat bizim amacımız reçel yapmak olduğundan pek oralı değiliz ^.^
    Annemin aklına gelen yeni fikirle daha fazla Karaduta ihtiyacımızın olacağı anlaşıldı. Yaz sezonu içecek hazırlıkları içine Karadut suyunu da eklemeye karar verdik. Karadutu elekten geçirip, suyunu çıkartıp buzdolabında donduracağız. Portakal ve limonlara yaptığımız gibi. O yazıma buradan ulaşabilirsiniz ^.^
    Herkese iyi bir Pazar günü dilerim.

Not: Karadutlar nazara geldi millet ^.^  Yayınımın ertesi günü kaynatmaya başladığımız Karadutların hepsinin kurtlandığını fark ettik. Boşuna demedim içinden her şey çıkabilir diye. Dutlarla beraber hayallerimizde çöpe gitti.

13 yorum:

  1. Çok severim karadutu yaaa olsada yesek😋

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gel buraya ağaç senin olsun ^.^ Doya doya yersin.

      Sil
  2. Ekşiyse nefis. Ağız İçi yaralara çok iyi gelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oooo! Süper! Yeni bilgiler ediniyorum. Evet bir kısmı ekşiydi, bu sebeple yemedim. Reçel olmalarını bekliyorum tatlı, ekşi ^.^

      Sil
  3. Benimde agacım var, kizim eksi seviyor diye günü birlik gidip dalindan yiyoruz. Benim bildigim zaten dut dalindan tek tek toplanir. Zeytin toplar gibi hiç örtü sereni görmemiştim 😄 bu sene kimsenin agaci eskisi gibi dut vermedi. Tek tük olgunlaşıyor, cabuk curuyup dokuluyor gecen sene bi agacla koca bi mahalle doydugunu biliyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel işte herkes yararlansın. Meyve ağaçları bir yıl iyi ürün verir, ertesi yıl vermez. Raconu buymuş ^.^

      Sil
    2. Bu sene keyifsiz bi yil geciriyorlar demek ki 😄

      Sil
  4. Zamanında ne toplardık şu dutları.Az çalmadık amcaların bahçelerinden ^^ Sorma ya özellikle böcek falan çıkarsa fena.Geçen çilek aldık,yıkadık güya o kadar,üstünde kafam kadar örümcek :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, bizim topladıklarımız da kurtlanmış hep T.T

      Sil
  5. tüh ya :) karadut suyu nefis olur amaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende üzüldüm gerçekten. İlaçlanma yapılmadı sanırım. Getttiiii güzelim dutlaar gettiiiii! ^.^

      Sil
  6. Tüh üzüldüm ya dut reçeli süper olur valla eşimin teyzesi yapıp yollamis şimdiden yarıya geldim kavanozda neyse sizde bidakine yaparsınız insallah😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaderde yokmuş mu desem ne desem bilemedim T.T

      Sil

Bilgi

*Burada ki yazıların hepsi (konuk bloggerlar hariç) bana yani blog yöneticisine hatcepsut (Fulya Erdoğan) aittir. Hikayeler başka bir yerde kullanılamaz.
*Yorumların sorumluluğu yorumcunun kendine aittir.
*Güncellenen konuların başlıklarının yanına + işareti konulmuştur.
*Fotoğraf ve resimlerin üzerinde @hatcepsut olanlar, kendi çekimlerim ve tasarımlarım olur.

Farklı Bir Ortam

Bana Ulaşmak İsteyenler

Ad

E-posta *

Mesaj *

Copyright © 2013 Arada Saçmalamak Lazım ^.^ Download Blogger Templates