Kantaron Yağı ile Bronzlaşma+

 
    Malum Yaz geliyor. Herkes birbirine çeşitli tavsiyeler vermekte. Geneli kilo konusunda olsa da deneyim ve tavsiyeler özenle paylaşılmakta.
    Benim ise arkadaşımdan özenerek yaptığım iki sezondur denediğim bir bronzlaşma deneyimimle karşınızdayım.
    Ben beyaz tenli gruptanım, cildimde yağlıdır. Güneşlenmek deyince aklıma ilk pancar gibi kızarmak daha sonra da çekilen yanık acısı gelir. Bu sebeple sezonlarım gölge altında yanma çabası ya da güneş batmadan önce akşam güneşi güneşlenmesi olarak geçmekteydi.
    İki sezon önce bir arkadaşımın çikolata rengine nasıl kavuştuğunu sorduğumda bana ´´Kantaron yağıyla`` dedi. O zamana kadar ne işe yaradığını bile bilmediğim bir yağı kendim evde yapma fırsatı bulmuş ve denemiştim. Geçmiş deneyimlerimin korkaklığıyla bir kaç gün yine gölgede güneşlenme çabamın bana yarar sağlamadığını görünce attım kendimi güneşin altına. Bahsettiğim öğle güneşi falan değil elbette. Kimseye tavsiye etmem öğle güneşini.
    Gelelim sonuçlara. Kantaron yağının ana maddeleri Zeytinyağı ve Kantaron bitkisidir. Kantaronun yanıklara ve kaşıntıya iyi geldiğini ve cildi yenilediğini öğrenmiştim ama acı hissetmeden bronzlaşacağımı tahmin etmemiştim. Yanma sonrası kaşıntılar da olmamıştı. Sabunlu suyla da cildimden kolayca arındı.
    Tekrar etmek istiyorum, Ben yağlı bir cilde sahibim ve cildimin yağı emme oranı düşük. Bu zeytinyağı bile olsa. Bu sebeple ne kadar sürersem süreyim kantaron yağını, eğer havlu üzerine uzun süre yatarsam cildimden önce havlu emiyor yağı ^.^
    Bu sebepten kendi cildinizin özelliğine göre, ne kadar süreceğinize siz karar vermelisiniz. Bazı özel durumlarda Kantaron yağının dokunabildiği (alerji, yüksek kolesterol) bünyeler olabiliyor. Öncesinden araştırın. ´´Bir şey olmaz kısa süreli cildime süreceğim`` diyerek kendinizi kandırmayın. Eğer yağı kolay emen bir cildiniz var ise ve geniş alanda kullanılacaksa etkileyebilir.
    Kolay bir yapım tarifli yağdır kendisi. Denemek isteyen olursa tarifini verebilirim.
    Ben denedim oldu. Umarım sizde de tutar ^.^
    Arkadaşlar istedi bende elimden geldiğince ev yapımı Kantaron yağı tarifi vereyim dedim.
    Öyle çok uğraştıran bir yanı yok bu tarifin. İhtiyacınız olan Sarı Kantaron bitkisi ve Zeytinyağı demiştim daha önce. Gelelim ne tür bir bitki ve yağ seçmemiz gerektiğine.
    Bana ilk tarif edildiğinde üstünkörü geçilmişti ama ben mantık yürüterek kendime uygun olanı yaptım.
    Ben taze Kantaron kullanmayı tercih ettim. Sezonunu bekleyerek pazarcı teyzelerden taze demet olarak aldım. Sezon dışı olarak aktarlarda kurutulmuşu satılıyor. Bir sıkıntı yaratacağını düşünmüyorum taze ya da kuru. Renk aynı renk, etki aynı etki.
    Zeytinyağı olarak Sızma olanını tercih ettim. Çünkü cilde sürülecek yağın asit oranı uygun olmalı. Normalde bu tür yağların hazırlanması için asit oranı 0.5`in altı oluyor sanırım ama bir ev kuşu olarak elimde en uygun Sızma var ve şu ana kadar sorun yaşamadım. 
    İlk deneyim için gerekenler;
    1 demet Sarı Kantaron(demen küçük ise 2 olabilir)
    1lt Sızma Zeytinyağı
    1lt`lik cam kavanoz.
    Süzmek için tülbent (renksiz olusun)
    Malzemeyi fazladan yazdım çünkü 1lt`lik kavanozdan 1lt`lik yağ çıkmıyor. elde edilen yağın üzerine zeytinyağı eklene biliniyor.
    Aldığınız sarı kantaron taze ise bir sudan geçirin. Fazla hırpalamadan. Ben az sirkeli suda 2-3 dakika bekletiyorum çünkü pazarda örümcek ve böcek türleri içine girmiş olabiliyor. Sirkeli suda ayrılıyorlar. Hafif süzdükten sonra suları olabildiğince kuruyana kadar bekleyin.
    Kantaronun sadece çiçek bölümlerini kullanacağız. Sapları işimize yaramaz. Ben metal değmesin diye elle ayıklamayı tercih ediyorum. Bitki yağı yaparken alışkanlık olmuş bende.
    Ayıklanan kantaronun çiçek bölümlerini kavanoza koyun. isterseniz tıkıştırabilirsiniz bu sefer konsantre yağ elde etmiş olursunuz. Bu tarz konsantre yağı ikiye bölüp üstüne ek zeytinyağı dökebilirsiniz. Ben çok bastırmadan demetteki çiçeklerin sığdırmaya çalışırım. 
    Kapak metal olduğundan sakın kapağa gelecek şekilde doldurmayın. Çiçekleri ve Yağı.
    Ayıklama işi bitince yavaş yavaş Zeytinyağını boşaltın. Arada hafif çalkalar sanız çiçeklerin aralarında kalan hava kabarcıkları yukarı çıkacaktır.
    Kapaktan bir santim aşağı gelecek şekilde yağı koyduktan sonra son bir dürtme yapın, yağ iyicene nüfuz etsin.
    Kapak üzerine yağı hazırladığınız tarihi ister etiketle ister direkt yazın. Böylece bekleme günü hesabını unutmazsınız.
    Her şey hazır. İş sadece 40 gün beklemeye kaldı. Neden 40 gün diyorsanız yağı yaptığınızda anlayacaksınız ^.^
    Kavanozu evin en güneş alan yerine koyun. En uzun güneş gören yeri de olur (ben balkonda bekletiyorum). Arada kavanozun yönünü değiştirin. Gölgede kalan kısmı güneşe baksın. Çalkalamaya gerek yok.
    Günler geçtikçe yeşil zeytinyağının içinde ki sarı kantaron bitkisi, yağı kızıl rengine çevirecektir. Çiçekler içinde hafifte olsa erime gösterir.
    40 günün ardından iyice kızıllaşan yağı tülbent yardımıyla süzüp başka bir kavanoza alın. Çiçekleri sıkabilirsiniz isterseniz. Bir tortu oluşturur ama bence bir sakıncası yok. Bitkinin tortusu nede olsa.
    Yağ yapımını bitirdikten sonra, onca güneşte bekleyen yağ maalesef süzüldükten sonra ışık almayacak bir ortamda saklanması gerekmekte. Kullanacağınız miktarı koyu renk bir şişede yada benim yaptığım gibi saç boyasından kalan plastik şişede tutabilirsiniz (hani boyayı içinde hazırladığımız, çalkalayıp kapağını açıp saçı boyadığımız şişe ^.^). Geri kalanını erzak dolabına koyabilirsiniz. Güneşi direkt üzerine almadığı sürece bozulma ihtimali olmayan bir yağ. Raf ömrü saklama koşuluna bağlı yani.
    Aklınıza takılan bir şey olursa sormaya çekinmeyin lütfen.
    Kolay gelsin herkese ^.^

8 yorum:

  1. Merhaba,
    Deep'in blogunda gördüm geldim.
    Ben güneş görünce kömüre dönenlerdenim o yüzden fellik fellik kaçarım güneşten.
    Bana da beklerim. Görüşmek üzere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi ya! Küçükken benimde kömürleşme yeteneğim vardı ama artık yok ^.^ Damladım hemen.

      Sil
  2. Kantaron yağının ismini çok duydum ama ne işe yaradığını bilmiyordum. Güneş yanığı çok fena sızlatır. İyi geliyorsa kullanmak lazım.
    gfc kaydolmak istedim ama error verdi. Sonra tekrar deneyeceğim :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Güneş öncesi ve sonrası yağı olarak kullanabilirsiniz eğer cildiniz uygunsa.Pişiklere de iyi geliyor aklınızda olsun ^.^

      Sil
  3. GFC sürekli hata veriyor daha sonra takibe alacağım.. bu arada yağın tarifini de öğrenmek isterim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Tarifi de eklerim yazıya ok ^.^

      Sil
  4. Merhaba güzel blogunuzu takibe aldım bana da beklerim. Sevgiler.


    www.nilgunozenaydin.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Hemen damlıyorum ^.^

      Sil

Bilgi

*Burada ki yazıların hepsi (konuk bloggerlar hariç) bana yani blog yöneticisine hatcepsut (Fulya Erdoğan) aittir. Hikayeler başka bir yerde kullanılamaz.
*Yorumların sorumluluğu yorumcunun kendine aittir.
*Güncellenen konuların başlıklarının yanına + işareti konulmuştur.
*Fotoğraf ve resimlerin üzerinde @hatcepsut olanlar, kendi çekimlerim ve tasarımlarım olur.

Newsletter Sign up

Bana Ulaşmak İsteyenler

Ad

E-posta *

Mesaj *

Copyright © 2013 Arada Saçmalamak Lazım ^.^ Download Blogger Templates