Portakal ve Limon suyu Depolama

   
    Bir Tembelin Pratiğinden daha Merhabalar.
    Malumunuz ilkbaharın cıvıl cıvıl geçmesiyle beraber bizim evde ki depolanmış yiyecekler suyunu çekmekte. Kış için hazırlanmış reçeller, rendelenmiş domatesler ve dondurulmuş sebzeler son günlerini yaşamakta.
    Artık önümüz Yaz demeli ve bir mevsim sonrasına hazırlıklar başlamalı bizim evde.
    Bunlardan bir tanesi geçen yaz tarifini duyup, hazırlıksız yakaladığımızdan kendimizin deneyemediği bir meyve suyu çeşidi.
    Yaz bu! Soğuk içeceklerin zamanı. Ne kadar doğal olursa o kadar iyi mantığı ile başladım ben bu hazırlanmaya.
    Malzemeler bu kış ve kış sonu döneminden olan taze Portakal ve taze Limon.

    Limonu her dönem bulurum derseniz, eski limonların kabuklarının rendelenmesi zor. Kabuklar hem kek, kurabiye yapımında hem salata üzerine lezzet katıcı olarak hem de meyve sularına ekstra esans etkisi yapacaktır. Elbette sizlerin kullandığı farklı ama benim bilmediğim şeyler mevcut olabilir ^.^
    Uzun lafın kısası ben portakalların ve limonların suyunu sıkıp, bulup buluşturduğum kalıplara ya da buzluk için yapılmış buz poşetlerine koyup istifledim. Limon kabuklarını rendeleyip, buzdolabı poşetinin içinde hamur açar gibi ince biçimde dağıtıp dondurdum. İhtiyaç dahilinde daha kolay kullanmak için. İsteyen portakal kabuklarına da aynı işlemi kullanabilir. Ben henüz kararsızım yapıp yapmamak da.
    Gelelim meyve suyu tarifine;
    2 portakal ölçüsünde donmuş portakal suyu
    1 limon ölçüsünde donmuş limon suyu
    1 tatlı kaşığı limon ya da portakal kabuğu rendesi
    1 ya da 1.5 litre su
    İstenilen ölçüde şeker
    Hazırlanışı;
    Donmuş portakal ve limon suyunu blender dan geçirin. Üzerine suyu ekleyin. Lezzet kıvamı sizin zevkinize göre, daha az ya da çok su koyabilirsiniz.
    Ardından limon ya da portakal kabuğu ve arzu ettiğiniz miktarda şeker katıp karıştırın. İşte bu kadar ^.^
    Yaz ayına ferahlatıcı bir hazırlık.

16 yorum:

  1. Yaz kış taze portakal suyu. Elinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. Bu iyi bir şey mi, kötü bir şey mi ^.^ Teşekkürler.

      Sil
  3. Özellikle limon benim için iyi bir fikir.

    YanıtlaSil
  4. Çok mantıklı. Fikir için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba! :)

    Yazının en sevdiğim kısmı ilk cümledeki ifade: "Bir tembelin pratiğinden..." Nasıl ki yazın kış için emek veriliyorsa, kışın da yaz için emek verilebilir :)

    Güzel günler dilerim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ^.^ Tembel olmak kolay değil, çok uğraş gerektiriyor ^.^ Size de iyi günler.

      Sil
  6. :) tabisi iyi bişi yaaa. mim yapmak eğlencelii. tabisi isterseeen :) bazen çok zor mimler olunca o zaman cevaplamak zor olabiliyor tabii uzun yazmak filan gerekiyor ama mimler eğlenceli olduğu için genelde herkes sever ve mimlenmek ister kiii :) ayrıca tanımak ve tanınmak için de birebir ki :) yani iyi bişi yani ay bi kötülük yok işteeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahahahaaaaaa!! Ok Ok anladım ^.^ İlk mim deneyimim senin sayende olacak bakalım ^.^

      Sil
  7. O tembel kişilerden biri de benim sanırım :) Çok pratik bir fikir hemen uygulamaya koymalı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tembellik güzeldir ya! Uygulama sizde de tutarsa çok rahatlık sağlıyor. Market alış-verişinde meyve suyu ağırlığını taşımaktan kurtuluyor insan.Birde sırf meyve suyu için markete gitmekten ^.^

      Sil
  8. Merhabalarr..Çokk zekice gerçekten:)
    Benim bloguma da bekliyorumm ayıptır söylemesi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ^.^ Takipteyim sizi.

      Sil

Bilgi

*Burada ki yazıların hepsi (konuk bloggerlar hariç) bana yani blog yöneticisine hatcepsut (Fulya Erdoğan) aittir. Hikayeler başka bir yerde kullanılamaz.
*Yorumların sorumluluğu yorumcunun kendine aittir.
*Güncellenen konuların başlıklarının yanına + işareti konulmuştur.
*Fotoğraf ve resimlerin üzerinde @hatcepsut olanlar, kendi çekimlerim ve tasarımlarım olur.

Newsletter Sign up

Bana Ulaşmak İsteyenler

Ad

E-posta *

Mesaj *

Copyright © 2013 Arada Saçmalamak Lazım ^.^ Download Blogger Templates