Tembelin Susam Ayıklaması+

 
    Ayıklama işlemlerinde en can sıkıcı olanı küçük nesneleri ayıklamaktır. Hele benim gibi bu işten kaçmanın yollarını arayan biri bile iştahına yenik düşerse, oturup en kolay yoldan çözüm bulmaya gider. 
    ´´Niye gözünde büyütüyorsun bu kadar?´` derseniz, pazardan aldığım gözüme az görünen 500 gr`lık susam eve gelince 1 kg oldu sanki ^.^
    Bu kadar susamı ne yapacağımı merak edenlere hemen söyleyeyim, kahvaltı için hazırladığım anneannemden kalma bir tarif için bu kadar çabam. Daha sonra tarifi isteyen olursa konu altına ekleme yapabilirim.
    Gelelim bir tembel en az sıkılacağı şekilde susamı nasıl ayıklamaya koyuldu konusuna. Torbadan çıkınca susamın fazlalığı gerçekten tek seferde ayıklanamayacak çok göründü gözüme. Malum gözümden ve kolumdan olamak için bir çare bulmak gerekiyordu. Sonucu tatmin edici bir kahvaltılık mezesi olsa da işkence modunda hazırlamak istemiyordum.
    Pazardan bu tarz açık tohum aldığımda yaptığım fikri buna da uyguladım. Malum tozu var toprağı var. Küçük tohumlar sınıfında olan susam da bundan haliyle etkilenir. İçine farklı türden tohumlarda kaçması muhtemel elbette.
    Evinizde küçük tohumlara uygun delikleri olan bir elek ya da süzgeç var ise ilk olarak bütün susamı elekten geçirin. Fakat bunu azar azar yapın yoksa pek verim alınmıyor. Arada kalanlar ne kadar sallarsanız sallayın dökülmüyor. Ben kahve fincanını ölçü olarak aldım. İlk tozu, toprağı elekten geçirdikten sonra muhtemelen içinde kalanlar susam boyutunda taş, farklı tohum ve çürükler kalacaktır.
    Geldik zahmetli işin sıkılmadan nasıl yapıldığına. Aslında çok basit. İhtiyacınız olan kadarını ayıklayın yeter ^.^ 
    500 gr`mın tamamı tek seferde en sabırlı kişiyi bile çileden çıkarır bence. Ayıklama işi eğlenceli olsun diye güzel bir müzik açın. Çay ya da kahve ne içmek istiyorsanız hazırlayıp yanınıza koyun. Ayıklama işlemini en kolay, tek renk ve açık tonlarda tohumların ön planda olabileceği tepsi içinde yapın. Eğer ki böyle bir renk tepsiniz yok ise, tepsi içine alüminyum folyo koyabilirsiniz. Gümüş rengi ayıklamayı kolaylaştırıyor. Benim tepsim gümüş rengi olduğu için tecrübe ettim. Böylece gözleriniz daha az yorulur. Ayıklama ölçüsü olarak kahve fincanı kullanırsanız eğer iki ayıklama arasında mola verebilirsiniz.
    Bu kadar motivasyon hazırlığı ile ihtiyaç duyduğunuz kadar ayıklama işlemi kolay olur düşüncesindeyim. Ben böyle yaptım açıkçası ^.^
    Sonuç olarak 2 fincandan fazla ayıklamama gerek olmadan zahmetli susam olayım çözülmüş oldu. Herkese kolay gelsin.

    Sevgili Blogger arkadaşlarımdan biri benim nasıl oldu da bu zahmete girdiğimi merak etti ve tarifi rica etti. Kısa ve kolay tarifi yazmadan önce bir iki uyarı vereyim dedim ^.^ Aşırı tüketimi sivilce yapar ^.^ Kolesterolü yüksek olanlar dikkatli yiyin yoksa annem gibi olursunuz ^.^ Susam yağ oranı yüksek bir tohum olduğundan gözünüze az görünüp sizi şaşırtmasın. Hepiciği bu kadar. Gelelim tarife;

    -Ben iki kahve fincanı susam ayıkladım, oranı az görünse de kahvaltı çeşnisi olarak taze hazırlanmış olanı daha makbul bence.
    -İstenilen ölçüde tuz,
    -İstenilen ölçüde toz kırmızı biber.

Tuz ve kırmızı toz biber sizin damak zevkinize kalmış ^.^
   
     Yapılışı;
    Ayıklanan susamlar yağsız tefal tavada önce kavrulur. Hafif kavrulan sıcak susamı, tuzu ve toz kırmızı biberi öğütücünün içine atarak karıştırın. Susamın ısısı ve yağı, tuz ile biberin birleşmesini sağlayacaktır.
    Yağ sürdüğünüz ekmeğin üzerine ister serpin ya da benim yaptığım gibi direkt içine bandırıp ekmek içine hapsedin ^.^
    Tek tanesini bile ziyan etmek istemeyeceğiniz yeni kahvaltı çeşniniz hayırlı olsun.

19 yorum:

  1. İşverenler en zor işi tembellere verirmiş. Tembellerde o işin yapılmasının en kısa yolunu bulurlarmış, benim Tembelim gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaaa! O tembel benim evet benim ^.^

      Sil
  2. O tarifi merak ettim. :) Sana susam ayiklatmış, ya :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha! Ok Eklerim tarifi de konu altına ^.^

      Sil
  3. Suaamı da tahini de çok severim. Sanırım deneyeceğim bu tarifi. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Memlekette eskiden bulgur buğday ayıklardık. Çuvallar dolusu olurdu. İmece usulü yapardık. Alüminyum fırın tepsileri vardır onların içine alır, yada kalaylı büyük tepsiler olurdu, onlara koyup ayıklardık. Eskiler bu işi biliyormuş demek ki. Alüminyum folyo renk olarak en iyisi dediğinizde aklıma geldi. Tecrübemi paylaşayım istedim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim gümüş rengi tepsim de daha iyi ayırt ediliyor taşı çürüğü, belkide dediğiniz gibi eskiler biliyor da yapıyordu ^.^

      Sil
  5. Ablamın karşı komsusu suriyeliydi onlarinda böyle bir tarifleri var ona benzettim 😊 zahmetlide olsa afiyetle yemisindir 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yiyorum tabi ki ayol ^.^ Anneannemin kökeni Kırım Tatarlarından geliyor. Bursa`da ki köylerinde bu tarifin içine kavrulmuş kabak çekirdeği de koyarlarmış, annem öyle dedi ^.^

      Sil
    2. Bursa inegöldeyim ama bu tarifi bilmiodum bak eksik kalmişimm 😁

      Sil
    3. Anne tarafım Bursa Karacabey`in köylerinden. Bir çok tarif var onlardan ama kolay uygulamalılar nesilden nesle aktarılıyor.

      Sil
  6. Hımm ona azıcık nar ekşisi attın mı nasıl olur acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sordum. Sevgili annem denemiş ve tadını bozduğunu fark etmiş. Tabi damak zevki kişiden kişiye değişir bilemeyeceğim ^.^

      Sil
  7. Mantıklı aslında.Kendimize işkence yapıyormuşuz bu zamana kadar :)

    YanıtlaSil

Bilgi

*Burada ki yazıların hepsi (konuk bloggerlar hariç) bana yani blog yöneticisine hatcepsut (Fulya Erdoğan) aittir. Hikayeler başka bir yerde kullanılamaz.
*Yorumların sorumluluğu yorumcunun kendine aittir.
*Güncellenen konuların başlıklarının yanına + işareti konulmuştur.
*Fotoğraf ve resimlerin üzerinde @hatcepsut olanlar, kendi çekimlerim ve tasarımlarım olur.

Farklı Bir Ortam

Bana Ulaşmak İsteyenler

Ad

E-posta *

Mesaj *

Copyright © 2013 Arada Saçmalamak Lazım ^.^ Download Blogger Templates