Mutfak Dolabından Kitaplığa

 
   Bulunduğum eve taşındığımız zamanlar en büyük derdim, odamda kitaplarımı koyabileceğim bir kitaplığın olmamasıydı. Aslında evde hiç kitaplık yoktu. Annemle deli gibi kitaplarımızı nerelere sokuşturucağımızı düşündük. Taşınmadan önce bir çoğunu bağışlasak da elde kalan demirbaşlar bizim için önemliydi. Annem deli gibi kitap okur bense okumaktan çok kitap almayı sevenlerdenim. (Elbet bir gün okurum mantığıyla.)
    Günler geçti kolilerde kalan kitaplara çare bulmak yine bana kaldı. Burası yazlık bir yer olduğundan insanlar arada sırada olsa da ev içi tamiratları yapıp mutfaklarını yenilemeyle başlayan bir maceraya atılıyorlar. Binalar eski tip olunca mantık bunu gerektiriyor elbet.
    Çıkma mutfak dolapları bir şekilde çatı katına (bodrum depo olmadığından) yada çöpe atılmaktaymış, ben öyle duydum. Acaba bizim çatıda neler var diye çıktığımda bir bölme mutfak dolabı karşımda duruyordu. Ben ona baktım, o bana baktı ^.^
    Sanmayın ki bende ampul o anda yandı, nerdeeee. Birkaç gün sonra yöneticiye ondan sonra da kapıcıya sordum ´´kimin bunlar?`` diye. Bana ihtiyaç duyulmayanların oralara konulduğunu istersem alabileceğim söylendi.
    Alıcı gözüyle bakınca evren size taslak kitabını ödünç veriyormuş gibi oluyor biliyor musunuz ^.^ Kapaklara baktım çıkartılmışlar ama menteşeler duruyor. Zaten kapakla işim olmaz. Yatay duran dolap bölmesini zihnimde dikey yerleştirdim. Rafların yönü de değişmeliydi. Ama rafları tutacak parçalarım yoktu. Yakından inceleyince içinde çakılı raf tutacaklarını da gördüm. Sadece çakıldıkları yerden çıkartıp uygun yerlere çakılmalıydı.
    Deliklerini gediklerini fazla kafama takmadan, fazlalıklarını çıkartıp temizleyince adama döndü. Uzun kaçan rafı da kapıcıyla anlaşıp kestirince sorun kalmamıştı.
    Genel olarak sağlam bir ahşap olduğundan kolay kolay eğilip bükülmeyecek, kitaplarımın ağırlığını taşıyacak bir kitaplığım oldu. 
    Başlangıçta yerde tek olarak kullanmıştım ama odamın şeklini değiştirirken ´´neden çekmecelerin üzerine koymuyorum?``dedim kendi kendime. Çekmecelerimin ahşabı da eski ve sağlam yapılılar dan olduğundan ağırlığını kaldırdı ve fotoğrafta ki görüntü çıktı ortaya ^.^
    Hatta nasıl yaptığımı merak edip ziyarete gelen kişiler bile oldu. Neden bu kadar şaşırdıklarını anlamasam da sanırım fiziksel olarak beni zayıf gördüklerinden olsa gerek elime iş yakışmadığını düşünmüş olabilirler. 
    Arada bana estiklerinde ortaya çıkan Neden Olmasın fikirlerimden bir tanesini daha paylaşmış oldum sizlerle. bir sonrakinde görüşmek üzere ^.^

34 yorum:

  1. benimde hayalim kitapların olduğu bir odamın olması ,zor ama :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplarını da odana alınca dünyan tek bir odadan ibaret oluyor fark etmeden ^.^ Baş ucuna da mı dizemiyorsun?

      Sil
  2. yetmiyor canım :) biraz fazla ki çok da kütüphaneye verdiğim hale başı ucunda olanlar şu an okuduklarım ( aynı anda birden fazla kitap okuyanlardanım da ) odamın neresine baksan kitap dağları görüyorum artık en kötüsü ise bir şey aradığımda oluyor , düzenli bir kütüphane o yüzden en büyük hayallerimden biri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım kendine göre bir kitaplık bulur ya da yaptırırsın. Bilirim o dağınıklığı, çileden çıkarır adamı ^.^

      Sil
  3. Tebrik ediyorum, çok güzel olmuş. Çekmecenin üzerine koymayı da iyi düşünmüşsünüz. Renk farkını saymazsak takım gibi olmuş. O da boş bir vakitte boya ve budaklamayla halledilir. Güle güle kullanın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ^.^ Evet renk farkını da bir gün hallediveririm artık.

      Sil
  4. Çok güzel olmuş yaa.Çok beğendim :)

    YanıtlaSil
  5. Seni tebrik ediyorum. Eski eşyayı dönüştürüp yeniden kullanımı sağlamışsın. Güle oynaya okumalar diliyorum.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok Teşekkürler ^.^ Severim ben böyle uğraşları arada.

      Sil
  6. harika olmuş, emeğine sağlık :D

    YanıtlaSil
  7. Çok iyi düşünmüşsün. Çok güzel olmuş. İyi akıl etmişsin:)

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel bir geri dönüşüm olmuş. Güle güle kullan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür Ederim ^.^ Tepe tepe kullanıyorum.

      Sil
  9. Böyle yaratıcı fikirlere bayılıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende neler neler görüp sulanıyorum ama elimden basit şeyler geliyor ^.^

      Sil
  10. Harika bir fikir :) çok beğendim.Güle güle kullanın.Bende bloguma beklerim.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  11. Benimde salonumun sadece bir duvarı kitaplıklarla dolu 😀

    YanıtlaSil
  12. hayırlı uğurlu olsun :) çok güzelolmuş :)

    YanıtlaSil
  13. Benim becerikli kızım, ellerine sağlık. Bir de balkona kornişleri takabilsen keşke...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok artık! Üçüncü kattan aşağıya düşerim ben. Üfürükten nem kapan ben, azıcık rüzgarla kanatsız uçuş mucizesi gerçekleştiririm valla ^.^

      Sil
  14. çok emek harcanmış bir kitaplık olmuş bence :) güle güle kullan :D

    YanıtlaSil
  15. Ne güzel bir geri dönüşüm çalışması olmuş, güle güle kullan

    YanıtlaSil
  16. ooo eline sağlık valla :)

    YanıtlaSil
  17. Eline sağlık ne güzel olmuş ☺ bende evlenmeden önce ev eşyası seçerken tv unitesinin içinde kitaplarim için raflar olan bir model secmistim ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim kitaplar üç ayrı odada şu an. O konsola sığdıramadık biz ^.^

      Sil

Bilgi

*Burada ki yazıların hepsi (konuk bloggerlar hariç) bana yani blog yöneticisine hatcepsut (Fulya Erdoğan) aittir. Hikayeler başka bir yerde kullanılamaz.
*Yorumların sorumluluğu yorumcunun kendine aittir.
*Güncellenen konuların başlıklarının yanına + işareti konulmuştur.
*Fotoğraf ve resimlerin üzerinde @hatcepsut olanlar, kendi çekimlerim ve tasarımlarım olur.

Newsletter Sign up

Bana Ulaşmak İsteyenler

Ad

E-posta *

Mesaj *

Copyright © 2013 Arada Saçmalamak Lazım ^.^ Download Blogger Templates