Kendi Üzerimde Sitar Testi

 
    Şahsiyetin başka işi, gücü yok tabi ne yapsın? Evet o şahsiyet ben oluyorum ^.^ 
    Arada kafamın üzerinde Ampul yakan (bende ki teknoloji ampul devrinden kalma) fikirler belirdiğinde, eğer uygulaması mümkünse kimse beni tutamaz.
    Dün izlediğim Japon animelerinden birinde geçen bir cümle üzerine harekete geçtim. Cümle şuydu; ´´Hindistan`da Sitar denilen bir müzik aletinden çıkan seslerin, insan beyninde ki Alfa dalgalarını ortaya çıkardığını ve zihinsel olarak kişiyi Alfa`ya çekip rahatlattığını duymuştum``.
    Bunun üzerine bende uyku öncesi rahatlama ve gevşeme çabalarıyla uğraşan bir birey olarak bu konuyu araştırma ve kendi üzerimde deneme kararı aldım. Öncelikle Sitar ile çalınan her parçanın işe yaramadığı ve sadece Meditasyon ve rahatlamak için yapılan özel albümler olduğunu keşfettim. Geriye kalan bunlardan birini seçip onu uyku öncesi dinlemeye kalmıştı. Fakat bu tür müziklerin bu kadar uzun oldukları hiç aklıma gelmemişti. Üzerinde çalışmaya uygun gördüğüm parça 105 dk 34 saniye sürmekte ^.^
    Bu sebeple erkenden bir yatayım da dinlerken belki uyurum dedim. Eğer hiç dinlemediğin bir müzik aletiyle yine hiç dinlemediğiniz bir melodi varsa maalesef kulak kesiliyorsunuz bir anda. Zihin algılamaya çabalıyor ben ne dinliyorum, hangi kategoriye koymalı diye. Bu geçici algılama sürecinden sonra adaptasyon sağlanmış ise asıl amacınıza dönersiniz (bütün amacım uykuya çabucak dalıvermek).
    Bana göre ben bütün parçayı bilinçli olarak dinledim ^.^ Ve kulaklarımda Sitarın sesi dururken rüya bile gördüm. Sürekli sırt üstü yatamadığımdan yan dönme isteğiyle hareket edince kulaklıklar kulağıma battı. Onları çıkartıp müziği durdurdum. O arada saate bakıyım dedim. Saat sabahın 3`ü olmuştu. Bu arada yatış saatim akşam 9:30 gibiydi. Kafam kalkmamıştı ama zihnim açılmıştı. Kulaklıklar takılı olmasa da hala Sitarın sesi zihnimde yankılanıyordu. Malum dalmışım yine ^.^
    Sabah kalktığımda aklıma ne kadar süredir müziği dinlediğime bakmak geldi. Şarkının ilk 25 dakikasında durdurduğuma göre ben dön babam dön baya bir dinlemişim ^.^
    Elbette bir günlük test yetmez bana. Denemeye devam.

10 yorum:

  1. Biraz vücudunu hareket ettirsen, müziğe gerek duymadan uyuyakalırsın, kızım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıpraşıyorum ya arada ^.^ 1,2,3...1,2,3...heheheee!

      Sil
  2. ben bi ara Farid Farjad ile uyumaya çalşmıştım işe yaramadı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaaa! Desene derdimiz büyük ^.^ Müzik ile denemelere açığım. İlaç kullanmaktan iyidir.

      Sil
  3. Bilmiyordum. Ben de deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşe yarar ise sende de mutlaka bana bildir olur mu? ^.^

      Sil
  4. Uyurken müzik dinlemeyi çok severim. Rahatlatıcı ve hafif müzikleri dinlemek de zevkli oluyor. Bir iş yaparken de odaklanmak için dinlediğim oluyor.Sitar'ı da deneyeceğim. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müzik benim de hayatımın ayrılmaz bir parçasıdır. Her eyleme göre ayrı motiflerde müzik açar günümü geçiririm ^.^ Sitar`a henüz alışamadım ama ^.^

      Sil
  5. Ben gece geç yatıyorum,senin gibi benim de uyku problemim var,uzun bir süre yatakta dönüp duruyorum uykuya dalana kadar.
    Ben uyumadan önce yatağa yatıp gözlerimi kapatıp ablam beni uyandırana kadar Jeon Jungkook Nothing Like Us,We Dont Talk Anymore,Begin gibi şarkıları dinliyorum,Jeon Jungkook cover'larını falan,o şekilde uykum gelebiliyor,ama Sitar da iyi fikirmiş,denemek lazım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müzik candır. Ruhuna ne iyi geliyorsa dinlenmelidir diye düşünüyorum. Sitar öyle %100 etki etmedi bana ama yinede denemeye değerdi ^.^

      Sil

Bilgi

*Burada ki yazıların hepsi (konuk bloggerlar hariç) bana yani blog yöneticisine hatcepsut (Fulya Erdoğan) aittir. Hikayeler başka bir yerde kullanılamaz.
*Yorumların sorumluluğu yorumcunun kendine aittir.
*Güncellenen konuların başlıklarının yanına + işareti konulmuştur.
*Fotoğraf ve resimlerin üzerinde @hatcepsut olanlar, kendi çekimlerim ve tasarımlarım olur.

Bana Ulaşmak İsteyenler

Ad

E-posta *

Mesaj *

Copyright © 2013 Arada Saçmalamak Lazım ^.^ Download Blogger Templates